Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Åsa - 23 mars 2009 20:33

Då har jag jobbat min 37-timmarshelg!

Allt är kaos. Hemma och på jobbet!

Alla mina försök att få struktur på saker på jobbet går åt skogen eftersom mina arbetskamarater inte gillar det. Verkar det som i allafall! Kanske jag är väldigt pedantisk i vissa saker. Men med så många personer så krävs en viss ordning. Och jag märker nu mer än någonsin när jag bara jobbar varannan helg att det är en enda röra! och ingen vet något heller! När jag frågar något så får man tvetydiga svar om man ens får ett riktigt svar! Ja, jag är negativ, men det är så irriterande!

Och hemma är det smått kaos också! Vet inte om det finns kläder till dagis i morgon, men jag orkar inte ta tag i det just nu! Är så fruktansvärt trött! Det har varit en lugn helg egentligen och vi har inte gjort så mycket, men en lugn helg kan ju ha olika betydelser. Vi har helt enkelt inte kunnat gjort så mycket eftersom det har varit en helg med sängliggande och man har varit på pass hela tiden. Visserligen bättre idag, men idag var det jobbigt på ett annat sätt efters jag blev ensam, när vi egentligen skulle varit två. Ingen katastrof, men det blir uppenbarligen jobbigare. Det går ju inte att komma i från. 

Men nu är det lugnt fram till nästa fredag. 

I morgon så måste jag till banken och fixa en grej och så måste jag fixa lite mat till lilleman och börja med gardinerna till tv-rummet. På onsdag är det BVC (orkade inte förra veckan, men nu måste jag) och städning och säkert mer sying. På torsdag är det nog inget planerat mer än städning och fredag är det dagis - och mera städning. Sen är det kalas under helgen. Och nästa vecka måste jag förbereda inför operationen veckan efter det innan jag åker och jobbar på fredag. Sen är det operation och påsk. Lugnt!

Ovido - Quiz & Flashcards