Alla inlägg under maj 2009

Av Åsa - 7 maj 2009 13:24

Avve gillar inte vår mat så mycket än. För stora bitar tycker han!

Men han gillar maten som jag gör speciellt till honom väldigt mycket!

Idag gjorde jag en fiskgryta och mixade!

Tyckte han var jättegott!

Blev hela 7 portioner! Bra att ha i frysen!

Jag tar vad jag har hemma och gör maten på!

I fiskgrytan hade jag:

 2 potatisar

 1 bit rödlök

 1 bit sötpotatis

 1 bit palsternacka

 1 morot

 2 bitar laxfile (ganska så stora)

 broccoli

 tomatpure

 1 vitlök

 lite citronsaft

 4 peppar och lagerblad i en tesil

 lite creme fraiche


 Lät det puttra och sen mixade jag det lite eftersom Avve gillar det bäst.


Enkelt! Och supergott tyckte Avve!


Tänkte att jag skulle göra fler liknande grytor och frysa in!


Man borde ju kunna göra typ som Puztasoppa! Med köttfärs, morot och sånt!

Ja, vi får väl se vad vi hittar på!


Finns det fler med tips om barnmat i liknande stil så är jag så tacksam om ni ville dela med er!

Den här grytan skulle jag kunna äta själv - fast utan att mixa den då förstås! Luktade verkligen gott! Men när jag kom på att jag själv skull kunna äta den så hade jag redan mixat allt!

Ibland är man så dum... Men jag skyller på tröttheten! Lilla Avve är vaken ganska mycket om nätterna just nu, så man är helt slut! Blir inte mycket gjort om dagarna längre...



Ovido - Quiz & Flashcards