Alla inlägg under augusti 2010

Av Åsa - 27 augusti 2010 09:28

Ja, precis.

Festprogram!

Till bröllopet!

Det är precis vad jag håller på att försöka mig på! Hittat en del tips på nätet. Tänker INTE ha några allsånger med! Ingen dans och ingen allsång på mitt bröllop!

Så det blir väl mest humor, någon fin dikt och kanske nått kul om oss som brudpar. Till barnen gör jag egna häften tänke jag, med målarbilder och lite pyssel. Får inte glömma att ta med kritor och pennor med andra ord!

Tänkte först att jag skulle pryda häftena med rosor i samma stil som jag tänkte mig inbjudningskorten... men insåg ganska snabbt att det innebär mellan 50 och 60 häften som ska dekoreras... Så många rosor kommer jag nog inte hinna med att göra...

Vi får väl se hur det blir!

Är ju ett tag kvar tills det är dags.

Just nu har jag lite huvudbry om huruvida jag ska kosta på mig att anlita en frisör eller inte. Och hur jag får tag på en sångerska... Vill så gärna ha levande musik i kyrkan!

Jag har en tjej som jag känner som är musiklärare, men hon bor i Göteborg nu så jag vet inte om hon skulel kunna ställa upp! Har heller inte nummret till henne... Så det är ett litet problem!


Ja, nur är det dags för att byta kläder på lillprinsen - igen... trodde han skulle sova så han fick bröstet, men då piggnade han till och ville ner på golvet. Så nu är han nerspydd hela han... och golvet... och katten... och leksakerna...

Suck!

Av Åsa - 25 augusti 2010 13:33

Tiden går så fort!

Man hinner ju ingenting...

Fast den här veckan blir det extra krångligt när man måste hämta stora killen på skolan varje dag kl halv tolv. Så det blir lite körigt!

Först ska han följas till bussen kl åtta, Den här veckan har vi det ändå lugnt på morgonen för min snälla mamma kommer på morgonen och tar de andra barnen! Men sen så får vi gå alla fyra till bussen om inte han går själv - vilke jag hoppas att han kan göra så småning om! Är ju inte alls långt dit.

Kände mig lite dum i måndags när han var enda förskolebarnet på bussen... Men grannens barn var med och kollade till honom så egentligen var det ok tycker ja. Helt ensam var han ju inte! Men det är bara han och en killle till från hans klass härifrån som åkt buss än! De andra har fått skjuts hittills. 

Ja, i allafall...

Sen ska det lämnas på dagis kl nio. Vi brukar gå dit - tar ca tio minuter drygt. brukar vara hemma igen strax före halv tio.

Sen är det mat och soving för minstingen innan det är dags för hämntning på förskolan kl halv tolv!

Soving igen för mistingen innan det är dags för dagishämntning kl två!

Just den här veckan så har mina föräldrar ställt upp så vi får lite rutiner och så. Nästa vecka kommer stora killen åka bussen hem och kommer då mellan kvart över ett och halv två någonstans, så då blir det lite lugnare!


Så mycket mer bröllopspyssling har det inte blivit den här veckan...

Men bara v i får in rutinerna så blir det bättre!

Börjat med ny rutin på kvällen nu också. Välling för Avve och läsning för honom och den "stora" 19.15, senast! Skönt att de får komma i säng! Stora killen behöver ca 11 timmars sömn - har alltid gjort! Under sommer bli det ju lite si och så med rutiner...


Vi får hoppas att det går bättre och bättre. Igår läste jag först och sen tog sambon över så jag fick amma lite. Han kom ner efter halv nio! då sov båda barnen där uppe! En kvart bättre än i förrgår!!!

Av Åsa - 23 augusti 2010 21:45

Ja, kortet är urdåligt, men det syns ändå...

  Oskar och vår lilla nya familjemedlem, Harry!

Som tur är så gillar inte Oskar när han kommer på natten och vill ligga hos honom. Kan ju vara lite farligt om han skulle lägga sig på ansiktet, men Oskar vaknar som tur var till när han kommer för nära!

Musse vår lilla katt som försvann för ett och ett halvt år sen låg ju likadant på Alvin!

Tyvärr så har vår gammelkatt försvunnit. Han är så saknad... Han var verkligen så fruktansvärt go och man kunde ropa på honom när man var ute, som en hund och leka med bollar! Älskade lilla Bilbo. Så lillkatten Harry får inte gå ut än på ett tag! Inte för att det kanske spelar så stor roll, något eller något har ju tagit två vuxna katter från oss redan...

Av Åsa - 23 augusti 2010 15:17

Kyrka och festlokal alltså!

Så nu försöker jag att förbereda inbjudningskorten! Sitter på kvällarna och gör små pappersrosor som jag tänkte ha på korten. Gjorde ett litet försök under helgen för att se på ett ungefär hur kortet skulle se ut. Gav det till svärmor. Ingen kommentar alls över kortet så det var väl inte så fint kanske...

Hann inte med att ta kort på det.

Men här är kort på de minsta rosorna. De är inte större än drygt en cm i diameter. De ska jag fästa på de kort som ska skickas per post tänkte jag. Sen kommer jag att göra större rosor på de som vi lämnar över personligen!

 

De är lite pilliga att göra för remsan som jag gör rosorna av är bara 5 mm ungefär. De ser ju mycket större ut på bilden än i verkligeheten!


Ska ta kort på korten när jag gjort några st! Det kommer att bli gröna blad också som sticker fram tänkte jag. Och så kommer det att bli vikt som en dubbeldörr med rosor fram på ett vitt kort och mitt på för att "stänga" kortet så tänkte jag ett hjärta som jag klippt på frihand med en vit ros på.


Dikten skriver jag ut på vitt papper och klistrar upp på en röd bakgrund.

Kommer nog att bli bra (för att vara mig...;))

Av Åsa - 19 augusti 2010 19:42

Har klurat och funderat och letat inspiration på nätet och har till slut kommit fram till denna lilla inbjudan på vers!

Inte så pjåkig för att vara mig!



Nu har vi bokat kyrka och präst

Vår önskan nu är att Ni blir vår gäst

Lördag den XX kl 15.00 är det dags

Då fyller vi Mikaelikyrkan till max

I stilig kostym och klänning så vit

Vi skrider in när ni kommit dit

När vi sedan blivit make och maka

Vi er vill bjuda på lite mat och kaka

Er närvaro räcker bra men vill ni vår dag ytterligare hylla

ett bidrag till vår bröllopsfest, kan förgylla

En peng, en kaka, hjälp med dekoration

Med det kan vi nog på festen få fason

 

En liten önskan bruden dock har

En liten gåva från en var

Ett ord på vägen, ett citat eller minne

Något som kan glädja vårt sinne

Något att läsa och se tillbaka på

När det blir höst och vi är gamla och grå





Av Åsa - 19 augusti 2010 12:59

 



Här är min bröllopsklänning...


Köpt på Tradera!


Japp, det är verkligen sant! Jag ska blir FRU! Känns helt galet, men underbart galet! Hade från början tänkt mig ett litet, väldigt enkelt bröllop, mest på grund av min sambo som inte heller är så där jätteförtjust att stå i rampljuset!

Men jag har fått tänka om!


Jag tror ingen av oss vill stå i rampljuset egentligen, men vi vill båda dela vår dag med familj och vänner. Så varför inte göra det så bra man kan!


Tänker mig ett bröllop i rött och vitt, mat och dryck och en gnutta humor för att det inte ska bli alltför högtravande!


Dessa dekorationer av papper och garn funderar jag på, fast i rött och vitt och lite mindra skala kanske!

 

Har trönat på att göra enkla minirosor av papper och det blir helt ok! Så nu ska här införskaffas crepepapper, silkespapper och vanligt papper...


Kommentera gärna, ge mig tips...


Det kommer att bli ett billigt bröllop... men förhoppningsvis blir det bådde vackert och underbart! :)



Ovido - Quiz & Flashcards