Direktlänk till inlägg 13 november 2010

...

Av Åsa - 13 november 2010 07:32

Ytterliggare en natt med dåligt med sömn...

Höstens första förkylning med en tuch av magsjuka svepte in som en virvelvind unde veckan och nu sitter vi snoriga och trötta och funderar på vem som blir drabbad härnäst av mgplågor och kaskdkräks...

Jag får väl tänka somså att det är tur att det kom nu och inte om en vecka - eller två!

Idag skulle jag haft möhippa! Min allra bästavän (och enda?) försökte ordna till en, men det visade sig att ingen kunde komma... fast en var på fest i går (uppenbarligen barnledig...) och en har fest i kväll. Men visst, det kan ju vara så att de är upptagna ALLIHOP hela dagen i dag.

Men egentligen spelar det ingen roll. Hellre en härlig dag med en vän som verkligen bryr sig än med människor som inte gör det!

Så min bästa vän och jag ska ta en spadag framöver, bara hon och jag, när vi kan lämna barnen en längre stund båda två!

Men det är klart att det känns lite...


Och just nu skulle jag egentligen varit hos min fd chef och ätit middag med mina gamla arbetskamrater. Men pga av barnens förkylning (och min) så tackade jag nej. Och jag hade ingen lust att gå dit heller. Känner mig inte som en i gruppen längre, även om det kanske finns ett par som jag gärna vill träffa igen! Dessutom så är det minst tre av dom som blivit inbjudna till möhippan och sagt att de inte kan. Tror inte de saknar mig så värst mycket...


I alla fall så är det nu två veckor kvar till bröllopet. Ingen ring blir det, men vi har lämnat in våra förlovningsringar - min för att tas ut och hans för att graveras. Sedan får tiden utvisa om jag någon gång får en vigselring... Jag har beställt bukett (1000 spänn för en liten blombuket... helt sanslöst - men den blir fin...) och tid för smink och klippning. Det blir kort hår och jag ska sätta in en bild när jag får det att funka igen. De ska styla det på fredagen och så får jag sova försiktigt och bara fixa till det sen på lördagen. Kl 10 är det sminkning redan. Sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra fram tills det är dags för att dra på klänningen...


Maten är bestämd nu. Potatisgratäng (från catering) med rostbiff, fläskfile (som vi gör själva med marinad) och kalkon samt grönsaker och frukt. Svärmor har beställt tårtor... budapest och något med jordgubbsmousse... Hade velat ha någon slags kaketopper (tror jag det heter) men det finns inte att köpa här. Får se om jag hinner hitta en när jag ska iväg till storstan nästa fredag och ska prata om praktiken.


Jag fick tre saker som jag ville... klänning, bukett och kyrkan... och så klart så får jag ju min man, vilket ju är hela vitsen med det hela. Så jag ÄR nöjd. Men det kund ju ha blivit bättre... Fokus kunde har varit på OSS istället för på allt annat... men, men... man kan ju inte få allt här i livet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 december 2010 20:49

så funkar det att lägga upp bilder igen. Det var tack o lov inget fel på min dator utan det är antagligen någon inställning på webbläsaren som krånglar. Två datanissar har jag frågat och ingen vet varför... Men struntsamma, med en annan läsare ska ...

Av Åsa - 28 november 2010 15:11

Och dagen blev lyckad trots allt! Kanske just därför att jag inte förväntade mig något speciellt! Men å andra sidan att få gifta sig med den man älskar kan ju aldrig bli fel! Båda var vi rörda till tårar när vi gav varandra löftena! Vi tog kort u...

Av Åsa - 26 november 2010 19:11

...gäller det! Idag har jag klippt mig och provsminkat mig och sambon har varit med och kollat in var vi ska ta bilder. Jag har skrivit ut de sista festprogrammen och vi har varit och dukat. Nu hoppas jag att vi inte glömt något! Nervositeten h...

Av Åsa - 25 november 2010 20:25

Ja, nu är det snart dags! Klänning är fixad (har gått ner för mycket i vikt så vi fick sy på axelband1) och hänger hos min syster, maten är på gång, blombuketten beställd, fotograf fixad (sambons kompis), festprogrammen är nästan klara (bläcket i s...

Av Åsa - 17 november 2010 19:42

...eller ja... nästan ensam. Min stora lilla kille är hemma. Minstingen är hos mina föräldrar (ett kvarter bort) och den andra minstingen är hos farmor. Snällt gjort av sambon att fixa barnvakt när han är på svensexa!  Även om jag nu får (förhopp...

Ovido - Quiz & Flashcards