Alla inlägg under augusti 2009

Av Åsa - 1 augusti 2009 09:53

Med nästan alla släktingar och mat och grejer så är det svårt för mamma att hinna mata, så det blir att försöka äta själv lite grann! Funkar ju hur bra som helst!

 


Och under övervakning av morfar så fixar man ju det mesta  - tom att hantera en liten gaffel!

 


 Jag fick ju så klart mycket paket! Och jag visste minsann att det var mina! Storebror försökte hjälpa mig att öppna, men då blev jag arg och läxade upp honom lite genom att ryta lite och hålla hårt i paketen! Här ska minsann inte någon annan öppna mina paket!

Fick snygga kläder, bla spindelmannenkläder som brorsan nog blev lite avis på! Och sen fick jag ett jättekul skolhus med gunga och skolbil och en elefant som lärare! Och hink och spade att ha i sandlådan som mamma och pappa ska bygga! Ja, de har lovat det, men än så länge har jag inte sett någon! Av mamma och pappa fick jag bland annat en musikgrej som spelar och dansar och ser ut som pappas cdspelare fast med ögon och ljus på! Jättekul - ibland!

Och av moster fick jag hela två mobiltelefoner! En som ser ut som en riktig mobil och en som är som en liten hund! Jättekul båda två! Men de försvinner hela tiden av någon anledning. Misstänker skarpt att brorsan har något att göra med det...

Jag fick ju tårta också! Mamma hade gjort en alldeles speciell tårta med mitt namn på! Jättegod! Smakade som glass och kladdkaka! Fast det visste ju inte jag - jag har ju aldrig ätit sånt förut! Men den försvann snabbt på tallriken! Mamma trodde att jag hade haft ner allt på golvet, men det hade minsann försvunnit i min mage!

 

  


Ovido - Quiz & Flashcards