Alla inlägg under juli 2009

Av Åsa - 18 juli 2009 10:06

I morgon är det dags för 1-årskalas!

Tänkte bjuda på en liten buffé.

Det blir potatissallad, rostbiff, kalkon, kycklingklubbor, sallad, kantarellpaj och ev  lite pommes till de mindre. Och lite frukt och grönsaker och bröd förstås.

Efter blir det jordgubbstårta och jordgubbscheesckake på kladdkakebotten.

Tänkte förbereda så mycket som möjligt i dag.

Vi ska sitta på vår altan är det tänkt, så jag hoppas att det inte blir kallt och regnigt. Vi har fått upp taket, men inget staket, och har bara ett par fönster upp provisoriskt.


Sen är det ju om jag orkar med allt också.

Jag är ju nämligen gravid igen. Är i v 13, så det börjar att lätta lite, men jag har mått jättedåligt.

Känns nervöst. Hur kommer det att bli att ha två så tätt?

Det blir ju bara 1½ år mellan de minsta!

Det ska väl lösa sig på något sätt. Och det är ju en bit kvar tills vi får vår familjemedlem, men det bli ju en omställning så klart det också.

Och vägen dit...

Hur kommer det att gå med min rygg denna gång. Hade ju jätteproblem förra gången! Har känt av det lite, speciellt när jag jobbat, och det är samma som sist - höger sida av ryggen och antagligen ischiasnerven som kommer i kläm. Och det gör jätteont när det hugger till!

Vill så gärna kunna jobba halvtid som jag tänkt!

Försöker tänka på att sträcka ut, sitta rätt och allt sånt, men när jag mått så illa så orkar man bara inte. Och kanske är det just därför jag får ont så tidigt också!

Ja, ja, det är som det är.

Nu får jag sätta fart om jag ska hinna med allt i dag!

Tur man har en sån bra sambo!

Han är bara bäst trots sina brister och fel!

Av Åsa - 8 juli 2009 17:58

Ja, det var längesen jag skrev.

Har inte haft tid och ork helt enkelt. Men till veckan då...

då kanske...

Har inte tagit några kort heller på sistone, så där måste jag skärpa till mig rejält!

Lilleman växer och växer och man hinner ju inte med alls!

Ska försöka skärpa till mig. Har en hel del att berätta för nyfikna läsare, men det får vänta tills nästa vecka... ;)

Ovido - Quiz & Flashcards