Direktlänk till inlägg 27 december 2008

Lilla Avve har blivit stor...

Av Åsa - 27 december 2008 21:25

Sitter ganska bra själv (fast man kan ju inte lämna honom ensam på golvet än - han kan tappa balansen emellanåt...), rör sig i gåstolen, grejar med saker och händerna (de är ju så intressanta när man rör på dom...).

Och han har nu helt vuxit ur stlr 62. Det ser jag som ett stort steg...

David gick ju när han hade stl 68!

Det kommer definitivt inte Avve att göra...

Hans intresse att gå är inte ens i närheten av Davids när han var lika gammal! Han kommer inte att krypa det närmaste heller ser det ut som! 

Men han är väldigt duktig med händerna och greppar och släpper och stoppar in nappen själv och byter hand. 

Så kanske de är lite tvärtom! David som inte vill använda penna, inte rita eller skriva, men däremot bygger han lego nu - han gick tidigt - 9 månader bara - så han hade ju grovmotoriken tidigt. Så Avve kanske går senare, men har finmotoriken tidigt i stället! Och det spelar ju ingen roll! David pratade tidigt också minns jag. När han var 1½ kunde han en hel del och göra sig förstådd ganska bra! Säkert tack vare morfar som tragglade i böcker och lekte med sakerna i böckerna och gömde dom under tummen och allt möjligt.

Även om det går alldeles för fort, så ska det bli spännande och se hur det kommer att bli med lillebror! Hur lika/olika kommer de att bli?

Märks ju redan att Avve har sin personlighet och inte alls är så lik sin storebror! Och tur är väl det...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 december 2010 20:49

så funkar det att lägga upp bilder igen. Det var tack o lov inget fel på min dator utan det är antagligen någon inställning på webbläsaren som krånglar. Två datanissar har jag frågat och ingen vet varför... Men struntsamma, med en annan läsare ska ...

Av Åsa - 28 november 2010 15:11

Och dagen blev lyckad trots allt! Kanske just därför att jag inte förväntade mig något speciellt! Men å andra sidan att få gifta sig med den man älskar kan ju aldrig bli fel! Båda var vi rörda till tårar när vi gav varandra löftena! Vi tog kort u...

Av Åsa - 26 november 2010 19:11

...gäller det! Idag har jag klippt mig och provsminkat mig och sambon har varit med och kollat in var vi ska ta bilder. Jag har skrivit ut de sista festprogrammen och vi har varit och dukat. Nu hoppas jag att vi inte glömt något! Nervositeten h...

Av Åsa - 25 november 2010 20:25

Ja, nu är det snart dags! Klänning är fixad (har gått ner för mycket i vikt så vi fick sy på axelband1) och hänger hos min syster, maten är på gång, blombuketten beställd, fotograf fixad (sambons kompis), festprogrammen är nästan klara (bläcket i s...

Av Åsa - 17 november 2010 19:42

...eller ja... nästan ensam. Min stora lilla kille är hemma. Minstingen är hos mina föräldrar (ett kvarter bort) och den andra minstingen är hos farmor. Snällt gjort av sambon att fixa barnvakt när han är på svensexa!  Även om jag nu får (förhopp...

Ovido - Quiz & Flashcards