Alla inlägg den 9 december 2008

Av Åsa - 9 december 2008 10:15

För mig har ordet julbord inte bara betydelsen att det vankas mat! Hos oss betyder julbord också en tradition med prydnadssaker, som vi ställer fram till jul! När jag var liten var det en kyrka, julkrubba, småtomtar, en liten julgran mm. Så småning om kom det små hus som sen bildade en liten julby. 

Den traditionen har jag med mig nu när jag har egna barn. I år har vi bara ställt upp en liten del av den samling av julsaker som jag vanligtvis ska ha på bordet, men just nu har vi inte plats för mer. Det saknas också fönstervadd - "snö" - men en vit duk får duga så länge! 

Kanske vi ställer upp byn som ligger nedpackad och julkrubban senare. Det får vi se om vi hittar plats för. Men den här lilla julstugan, med tillhörande tomtar och ljus är ganska fin att se på på kvällen när det skymmer!

Ovido - Quiz & Flashcards