Alla inlägg den 20 november 2008

Av Åsa - 20 november 2008 18:52

Den dopklänning som Alvin bar på dopet har även David, jag, mina syskon och kusiner och kusinbarn på min mammas sida haft!

Den är sydd av min mammas brudslöja! Det är ju lite kul! 

Alla namn och årtal på de som är döpta, är sydda på klänningen så den är en liten historia i sig! Det har alltid varit rosa eller blåa band, men jag bröt trenden när jag döpte David och valde gröna istället! Hade det blivit en flicka så hade jag valt vinröda band!


Av Åsa - 20 november 2008 10:00

Ibland kan man tro att delar av hjärnan, där minnet finns, följde med moderkakan ut! Eller att man har hjärnan full med möjlk!

Eller så har man redan blivit dement vid 32 års ålder!

Igår lämnade jag Alvin hos sina faddrar/gudmödrar (eller vad man kan kalla dom) och skulle ta med David och handla lite snabbt. Gick ut till bilen, satte fast David och skulle köra iväg. Ingen bilnyckel (eller rättare sagt bilkort eftersom det inte är någon nyckel till vår bil!)! Den hade jag lagt i skötväskan som jag naturligtvis tagit med in. In och hämta nyckeln och backar i väg. Höll på att ta med soptunnan på vägen, men det gick till slut! Kommer halvvägs ner till stan när jag kommer på att plånboken också ligger i skötväskan! Bara att vända igen och hämta den!

Otroligt att jag kom i håg att hämta upp Alvin innan vi åkte hem! Hade säkert glömt det också om det inte varit för att jag köpt med fikabröd till barnpassarna!

Jag förstår att ingen vill anställa nyblivna mammor! Man kan ju inte lita på att de kommer ihåg att komma till jobbet!

Av Åsa - 20 november 2008 09:57

David och Alvin ligger i Davids säng och kollar efter julklappar! Kul tycker Alvin!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards