Alla inlägg den 10 november 2008

Av Åsa - 10 november 2008 21:04

Sambon jobbar kväll denna veckan, så nu är man ensam att lägga de små. Gick ändå hyfsat bra!

Ja, lillkillen fick följa med ner i soffan förstås! Han ska ju har lite ersättning snart, så tyvärr fick han inte fortsätta sova i sin säng. Dumt att ha två våningar :(

Drömhuset består bara av ett plan, ja, möjligtvis källare då!

Men då har man allt på samma plan och slipper lyssna i trappen eller springa upp och ner när det är något! Alltså, det är ju inte att jag är lat! Det är bara så besvärligt när man har barn som sover kl 2000.

Men, men...

Det gick bra i kväll. Får hoppas att det går bra i morgon också! Tur man inte ska upp och jobba! Nu behöver jag inte känna någon panik om jag inte kommer i säng i tid själv iallafall (även om jag nog skulle behöva det... :) )


Av Åsa - 10 november 2008 09:56

Dystert och grått väder i dag!

Sitter och funderar lite över sotelden som vi hade förra veckan!

Allt gick bra, inga stora materiella skador, faktiskt in princip inga alls! Mer än röklukt!

Men man mår ju inte så jättebra! Tanken på vad som skulle kunna hänt om det inte blivit upptäckt i tid är nästan lite ogreppbar och svår att ta till sig! 

Varje gång jag känner doften händer det något med mig! Känns som om något kramar om bröstkorgen hårt och jag får en hastig känsla av panik. Men det tar bara någon sekund. Jag går och känner på skorstensmuren emellanåt. Nästan tvångsmässigt! Men den är inte varm! Inte kall heller, men det brinner inte!

Detta ska inte kunna hända! Vi eldar med pellets och enligt sotaren så är vi de enda som fått soteld av pellets! Orsken? Dåligt sotat säger vi och brandmännen (tre hinkar sot tog de ur sotningsluckan! Tre stycken!). Ingen aning säger sotaren (han hävdar att de som var här, var på taket och sotade)!

Kanske det letat sig en låga upp hela den snirkliga vägen från pelletsbrännaren och nästan tio meter upp i skorsten! Kanske.

Kanske inte sotarna var upp på taket, som jag säger, kanske inte sotarna heller öppnat luckan och sotat där!

Ord strider mot ord!

Men jag är övertygad.

Min syster, som också eldar med pellets, bekräftar att de inte var på taket hos henne heller. Och hon vet exakt var sotaren befann sig hela tiden när han var hemma hos henne. Inte kollade han sotningsluckan heller, trots att hon tom frågade om han inte skulle göra det. Behövdes inte!

Men aldrig mer ska sotaren fuska här! Och aldrig mer ska jag dra mig för att fråga om jag är osäker eller tycker något är konstigt även om det är proffesionella yrkesmän som gör något hos oss!

Man tror att man kan lite på proffs! Men även de gör fel ibland! De har bara svårare att erkänna det!

Men allt har gått bra. Det luktar, men vi lever!

David kan inte sova i sitt rum, men vill jag det just nu?

Känns bättre att ha honom nära, lika nära som lillebror som sover bredvid min säng. Helst vill jag vara vaken och bara beundra mina små under! Vaka över dom så att inget händer dom!

Världen är så stor och de är så små! Mina älskade små barn!

Hoppas vi slipper sånt här i framtiden!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards