Direktlänk till inlägg 19 augusti 2010

Ett utkast...

Av Åsa - 19 augusti 2010 19:42

Har klurat och funderat och letat inspiration på nätet och har till slut kommit fram till denna lilla inbjudan på vers!

Inte så pjåkig för att vara mig!



Nu har vi bokat kyrka och präst

Vår önskan nu är att Ni blir vår gäst

Lördag den XX kl 15.00 är det dags

Då fyller vi Mikaelikyrkan till max

I stilig kostym och klänning så vit

Vi skrider in när ni kommit dit

När vi sedan blivit make och maka

Vi er vill bjuda på lite mat och kaka

Er närvaro räcker bra men vill ni vår dag ytterligare hylla

ett bidrag till vår bröllopsfest, kan förgylla

En peng, en kaka, hjälp med dekoration

Med det kan vi nog på festen få fason

 

En liten önskan bruden dock har

En liten gåva från en var

Ett ord på vägen, ett citat eller minne

Något som kan glädja vårt sinne

Något att läsa och se tillbaka på

När det blir höst och vi är gamla och grå





 
 
Ingen bild

Linda (Aff-petrap3a)

20 augusti 2010 09:32

Gud vad duktig du är. Det är ju en super bra dikt.
och blomsterdekorationerna är jättefina. Känner på mig att ni kommer få en underbar dag!
Kram

Åsa

20 augusti 2010 13:35

Tack! Jag är ganska stolt faktiskt... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 december 2010 20:49

så funkar det att lägga upp bilder igen. Det var tack o lov inget fel på min dator utan det är antagligen någon inställning på webbläsaren som krånglar. Två datanissar har jag frågat och ingen vet varför... Men struntsamma, med en annan läsare ska ...

Av Åsa - 28 november 2010 15:11

Och dagen blev lyckad trots allt! Kanske just därför att jag inte förväntade mig något speciellt! Men å andra sidan att få gifta sig med den man älskar kan ju aldrig bli fel! Båda var vi rörda till tårar när vi gav varandra löftena! Vi tog kort u...

Av Åsa - 26 november 2010 19:11

...gäller det! Idag har jag klippt mig och provsminkat mig och sambon har varit med och kollat in var vi ska ta bilder. Jag har skrivit ut de sista festprogrammen och vi har varit och dukat. Nu hoppas jag att vi inte glömt något! Nervositeten h...

Av Åsa - 25 november 2010 20:25

Ja, nu är det snart dags! Klänning är fixad (har gått ner för mycket i vikt så vi fick sy på axelband1) och hänger hos min syster, maten är på gång, blombuketten beställd, fotograf fixad (sambons kompis), festprogrammen är nästan klara (bläcket i s...

Av Åsa - 17 november 2010 19:42

...eller ja... nästan ensam. Min stora lilla kille är hemma. Minstingen är hos mina föräldrar (ett kvarter bort) och den andra minstingen är hos farmor. Snällt gjort av sambon att fixa barnvakt när han är på svensexa!  Även om jag nu får (förhopp...

Ovido - Quiz & Flashcards