Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Då var det bokat!

Av Åsa - 23 augusti 2010 15:17

Kyrka och festlokal alltså!

Så nu försöker jag att förbereda inbjudningskorten! Sitter på kvällarna och gör små pappersrosor som jag tänkte ha på korten. Gjorde ett litet försök under helgen för att se på ett ungefär hur kortet skulle se ut. Gav det till svärmor. Ingen kommentar alls över kortet så det var väl inte så fint kanske...

Hann inte med att ta kort på det.

Men här är kort på de minsta rosorna. De är inte större än drygt en cm i diameter. De ska jag fästa på de kort som ska skickas per post tänkte jag. Sen kommer jag att göra större rosor på de som vi lämnar över personligen!

 

De är lite pilliga att göra för remsan som jag gör rosorna av är bara 5 mm ungefär. De ser ju mycket större ut på bilden än i verkligeheten!


Ska ta kort på korten när jag gjort några st! Det kommer att bli gröna blad också som sticker fram tänkte jag. Och så kommer det att bli vikt som en dubbeldörr med rosor fram på ett vitt kort och mitt på för att "stänga" kortet så tänkte jag ett hjärta som jag klippt på frihand med en vit ros på.


Dikten skriver jag ut på vitt papper och klistrar upp på en röd bakgrund.

Kommer nog att bli bra (för att vara mig...;))

 
 
Helen

Helen

25 augusti 2010 07:48

Kul att du tagit upp bloggen igen. Mycket att planera nu inför bröllopet förstår jag. Jättefina rosor och kul vers på inbjudan. Men jag skulle aldrig jag orka vara så pysslig själv. Ta inte ut dig för mycket bara.
Kram

http://leolejon.blogg.se

Åsa

25 augusti 2010 13:33

Tack!
Älskar att pyssla, så det är bara kul. Men svårt att få tid till det förstås!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 december 2010 20:49

så funkar det att lägga upp bilder igen. Det var tack o lov inget fel på min dator utan det är antagligen någon inställning på webbläsaren som krånglar. Två datanissar har jag frågat och ingen vet varför... Men struntsamma, med en annan läsare ska ...

Av Åsa - 28 november 2010 15:11

Och dagen blev lyckad trots allt! Kanske just därför att jag inte förväntade mig något speciellt! Men å andra sidan att få gifta sig med den man älskar kan ju aldrig bli fel! Båda var vi rörda till tårar när vi gav varandra löftena! Vi tog kort u...

Av Åsa - 26 november 2010 19:11

...gäller det! Idag har jag klippt mig och provsminkat mig och sambon har varit med och kollat in var vi ska ta bilder. Jag har skrivit ut de sista festprogrammen och vi har varit och dukat. Nu hoppas jag att vi inte glömt något! Nervositeten h...

Av Åsa - 25 november 2010 20:25

Ja, nu är det snart dags! Klänning är fixad (har gått ner för mycket i vikt så vi fick sy på axelband1) och hänger hos min syster, maten är på gång, blombuketten beställd, fotograf fixad (sambons kompis), festprogrammen är nästan klara (bläcket i s...

Av Åsa - 17 november 2010 19:42

...eller ja... nästan ensam. Min stora lilla kille är hemma. Minstingen är hos mina föräldrar (ett kvarter bort) och den andra minstingen är hos farmor. Snällt gjort av sambon att fixa barnvakt när han är på svensexa!  Även om jag nu får (förhopp...

Ovido - Quiz & Flashcards