Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Svårt att hinna med...

Av Åsa - 25 augusti 2010 13:33

Tiden går så fort!

Man hinner ju ingenting...

Fast den här veckan blir det extra krångligt när man måste hämta stora killen på skolan varje dag kl halv tolv. Så det blir lite körigt!

Först ska han följas till bussen kl åtta, Den här veckan har vi det ändå lugnt på morgonen för min snälla mamma kommer på morgonen och tar de andra barnen! Men sen så får vi gå alla fyra till bussen om inte han går själv - vilke jag hoppas att han kan göra så småning om! Är ju inte alls långt dit.

Kände mig lite dum i måndags när han var enda förskolebarnet på bussen... Men grannens barn var med och kollade till honom så egentligen var det ok tycker ja. Helt ensam var han ju inte! Men det är bara han och en killle till från hans klass härifrån som åkt buss än! De andra har fått skjuts hittills. 

Ja, i allafall...

Sen ska det lämnas på dagis kl nio. Vi brukar gå dit - tar ca tio minuter drygt. brukar vara hemma igen strax före halv tio.

Sen är det mat och soving för minstingen innan det är dags för hämntning på förskolan kl halv tolv!

Soving igen för mistingen innan det är dags för dagishämntning kl två!

Just den här veckan så har mina föräldrar ställt upp så vi får lite rutiner och så. Nästa vecka kommer stora killen åka bussen hem och kommer då mellan kvart över ett och halv två någonstans, så då blir det lite lugnare!


Så mycket mer bröllopspyssling har det inte blivit den här veckan...

Men bara v i får in rutinerna så blir det bättre!

Börjat med ny rutin på kvällen nu också. Välling för Avve och läsning för honom och den "stora" 19.15, senast! Skönt att de får komma i säng! Stora killen behöver ca 11 timmars sömn - har alltid gjort! Under sommer bli det ju lite si och så med rutiner...


Vi får hoppas att det går bättre och bättre. Igår läste jag först och sen tog sambon över så jag fick amma lite. Han kom ner efter halv nio! då sov båda barnen där uppe! En kvart bättre än i förrgår!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 december 2010 20:49

så funkar det att lägga upp bilder igen. Det var tack o lov inget fel på min dator utan det är antagligen någon inställning på webbläsaren som krånglar. Två datanissar har jag frågat och ingen vet varför... Men struntsamma, med en annan läsare ska ...

Av Åsa - 28 november 2010 15:11

Och dagen blev lyckad trots allt! Kanske just därför att jag inte förväntade mig något speciellt! Men å andra sidan att få gifta sig med den man älskar kan ju aldrig bli fel! Båda var vi rörda till tårar när vi gav varandra löftena! Vi tog kort u...

Av Åsa - 26 november 2010 19:11

...gäller det! Idag har jag klippt mig och provsminkat mig och sambon har varit med och kollat in var vi ska ta bilder. Jag har skrivit ut de sista festprogrammen och vi har varit och dukat. Nu hoppas jag att vi inte glömt något! Nervositeten h...

Av Åsa - 25 november 2010 20:25

Ja, nu är det snart dags! Klänning är fixad (har gått ner för mycket i vikt så vi fick sy på axelband1) och hänger hos min syster, maten är på gång, blombuketten beställd, fotograf fixad (sambons kompis), festprogrammen är nästan klara (bläcket i s...

Av Åsa - 17 november 2010 19:42

...eller ja... nästan ensam. Min stora lilla kille är hemma. Minstingen är hos mina föräldrar (ett kvarter bort) och den andra minstingen är hos farmor. Snällt gjort av sambon att fixa barnvakt när han är på svensexa!  Även om jag nu får (förhopp...

Ovido - Quiz & Flashcards