Direktlänk till inlägg 7 april 2009

Utan katt och en testikel mindre!

Av Åsa - 7 april 2009 18:50

Nyss hemkommen, helt slut! Både kroppsligt och mentalt!

Hemkommen till ett ovanligt tomt hus. Minsta katten har varit försvunnen sen i onsdagskväll... Hoppet att hon är i livet är väldigt litet. Vet inte vad som hänt. Kanske räven... 

Idag var det operationsdags för David. Vi sov på patienthotellet i natt och var på plats 06.30 på avdelningen. Allt gick jättebra! Han var så duktigt, lilla killen. Uppvaknandet var dock ingen höjdare. Illamående och ont. Vi låg länge på uppvaket.

Lite lullig av medicnen innan operationen, men likväl lite full i bus och drog ner operationsmössan över ögonen på både BG (dockan) sig själv och mamma! Skrattade åt småsaker och hade stenkoll på varje moment som skulle göras! Inga problem med något! 

Nu är han ganska pigg, sitter och äter chips och har inte tagit någon värkmedicin sen tvåtiden! Lite ont har han, men inte så han klagar. Känns bra.
Något som inte känns bra är ju att testikel visst fanns ner i pungen. Liten som en riskorn och helt oduglig! Så nur är det bara en testikel i allafall...

Varför det var så visste han inte. Bara tråkigt att de inte brytt sig tidigare och tagit det på allvar redan när han var bebis!

Inte för att de kanske kunde gjort så mycket ändå, men vi hade kanske sluppit det här nu när han är så stor och tänk om det varit något allvarligt fel på den som nu är borta!

Det kunde ju faktist varit vad som helst, tex cancer!

OK, kanske jag överdriver, men likväl så har de ju faktiskt varit lite nonchalanta! 

Men nu är det gjort! Och det gick ju ändå relativt bra!

Svar om den odugliga testikeln kommer per post om några veckor! Då får vi se om de kanske även har svar på varför det blivt som det blivt med den! Vilket läkaren inte hade någon aning om! 


 
 
Heke4

Heke4

8 april 2009 07:51

Vad skönt att det gick bra allting.
Man kan ju tycka de borde upptäckt detta tidigare.

Ha en bra påsk

kram från Helen och Leo

http://leolejon.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 december 2010 20:49

så funkar det att lägga upp bilder igen. Det var tack o lov inget fel på min dator utan det är antagligen någon inställning på webbläsaren som krånglar. Två datanissar har jag frågat och ingen vet varför... Men struntsamma, med en annan läsare ska ...

Av Åsa - 28 november 2010 15:11

Och dagen blev lyckad trots allt! Kanske just därför att jag inte förväntade mig något speciellt! Men å andra sidan att få gifta sig med den man älskar kan ju aldrig bli fel! Båda var vi rörda till tårar när vi gav varandra löftena! Vi tog kort u...

Av Åsa - 26 november 2010 19:11

...gäller det! Idag har jag klippt mig och provsminkat mig och sambon har varit med och kollat in var vi ska ta bilder. Jag har skrivit ut de sista festprogrammen och vi har varit och dukat. Nu hoppas jag att vi inte glömt något! Nervositeten h...

Av Åsa - 25 november 2010 20:25

Ja, nu är det snart dags! Klänning är fixad (har gått ner för mycket i vikt så vi fick sy på axelband1) och hänger hos min syster, maten är på gång, blombuketten beställd, fotograf fixad (sambons kompis), festprogrammen är nästan klara (bläcket i s...

Av Åsa - 17 november 2010 19:42

...eller ja... nästan ensam. Min stora lilla kille är hemma. Minstingen är hos mina föräldrar (ett kvarter bort) och den andra minstingen är hos farmor. Snällt gjort av sambon att fixa barnvakt när han är på svensexa!  Även om jag nu får (förhopp...

Ovido - Quiz & Flashcards