Alla inlägg den 28 april 2009

Av Åsa - 28 april 2009 11:13

Först blev jag väckt efter en natt med urusel sömn av sambons telefon - inte en gång utan två gånger eftersom han inte orkade pallra sig upp!

Sen bråkade stora killen om att han skulle ha med sig något till dagis - men visste inte vad han ville ha med! Hur ska jag då veta?!?!

Sen när lillkillen sover så kommer postbilsmarodören och väcker honom! Stereon i bott och smäller i lådorna så tom jag som var inne undrar vad det var för oväsen ute och trodde att lillkillen trillade ur vagnen eller något sånt!

Sen när jag hämtar posten så får jag besked om att jag inte får någon ersättning för förlorad inkomst eller de utlägg jag haft när jag halkade på min arbetsgivares trappa när jag jobbade och skadade armen så jag fick gå i gips en hel vecka!

Vad har man försäkring för undrar jag! Jag kunde ju inte jobba alls! En karensdag på 10 timmar som jag inte fick någon ersättning för! Det är ju jättemycket pengar för mig! Blir så himla arg! Hade verkligen räknat med dom penagarna! Så himla orättvisst att jag ska få betala för arbetsgivarens misstag! Henne kostar det ju ingenting eftersom vi ändå var två så det inte ens behövdes en ersättare för mig!

Så j*a arg!

Ovido - Quiz & Flashcards