Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Tre små prinsar!

Av Åsa - 3 februari 2010 12:18

Ja, den 22 januari kom han! Det nyaste tillskottet i familjen, lille Oskar! 3550 g och 51 lång.  


Brorsorna är förstås jätteglada över lillebror, även om Alvin var lite skeptiskt till en början! Men redan har de båda bröderna accepterat honom som en familjemeddlem och dessutom håller de koll på honom! David blev jättebekymrad när vi kom hem till mormor efter att jag och sambon varit på inskrivning på BVC och inte såg Oskar som låg i babyskyddet på golvet. Man verkligen såg paniken i ögonen när han trodde att vi glömt honom hemma...

Och bara ett par dagar senare så undrade Alvin  på "Ocka" och började leta efter honom hos mormor när han inte sett att han låg i mitt knä...


 

Och de vill gärna ha lillebror i knä, båda två!


Hittills så har jag inte fått någon bra sömn, då Oskar helst vill ligga i min famn på magen. Där sover han som allra bäst! Precis som störste bror, David, gjorde när han var liten! Men nu är snart de två första "smekmånadsveckorna" över och vi ska tillbaka till det vanliga livet, men hämtning och lämning på dagis och sambon som ska jobba!


Det blir till att träna på att ligga själv nu...


Har fortfarande mammablues så det känns lite jobbigt att sambon ska börja jobba igen. Men jag har ju imna föräldrar nära och än så länge är det ingen kvällsjobbing i allafall.


  Ska försöka att njuta så mycket jag bara kan av lillprinsen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 december 2010 20:49

så funkar det att lägga upp bilder igen. Det var tack o lov inget fel på min dator utan det är antagligen någon inställning på webbläsaren som krånglar. Två datanissar har jag frågat och ingen vet varför... Men struntsamma, med en annan läsare ska ...

Av Åsa - 28 november 2010 15:11

Och dagen blev lyckad trots allt! Kanske just därför att jag inte förväntade mig något speciellt! Men å andra sidan att få gifta sig med den man älskar kan ju aldrig bli fel! Båda var vi rörda till tårar när vi gav varandra löftena! Vi tog kort u...

Av Åsa - 26 november 2010 19:11

...gäller det! Idag har jag klippt mig och provsminkat mig och sambon har varit med och kollat in var vi ska ta bilder. Jag har skrivit ut de sista festprogrammen och vi har varit och dukat. Nu hoppas jag att vi inte glömt något! Nervositeten h...

Av Åsa - 25 november 2010 20:25

Ja, nu är det snart dags! Klänning är fixad (har gått ner för mycket i vikt så vi fick sy på axelband1) och hänger hos min syster, maten är på gång, blombuketten beställd, fotograf fixad (sambons kompis), festprogrammen är nästan klara (bläcket i s...

Av Åsa - 17 november 2010 19:42

...eller ja... nästan ensam. Min stora lilla kille är hemma. Minstingen är hos mina föräldrar (ett kvarter bort) och den andra minstingen är hos farmor. Snällt gjort av sambon att fixa barnvakt när han är på svensexa!  Även om jag nu får (förhopp...

Ovido - Quiz & Flashcards