Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Åsa - 15 februari 2010 10:09

Ja, en paus i allt ammande och grejande med barnen! Oskar sover i liggdelen till vagnen i hallen just nu, där han fick ligga kvar efter promenaden med de störe barnen till dagis. Skönt att de gillar dagis, inga problem att få dom att gå dit! Dock kan det vara värre när man ska hem...

Är så trött så jag kommer mig inte för något alls! Blir ju inte mer än mellan 4-6 timmars sömn numera på natten. Och sova på dagen - glöm det! Har varken ro eller tid till det! Önskar verkligen jag kunde, men när jag väl får möjlighet till det (vilket inte är så ofta!) så känner jag att jag måste göra massa annat, som tvätta eller stryka eller så. Och då är det inte lätt att sova även om man försöker aldrig så mycket!

Sambon försöker så gott han kan, även om det bilr så fel ibland... Han förstår inte riktigt att jag kanske också behöver sova, inte bara mellan 22 och 1.30 då han kan ta Oskar ibland, så jag får sova ordentligt. Vore kanske skönt att få sova lite på morgonen också... Han går ju och lägger sig en stund på förmiddan om han kan! Och sen får han ju skylla sig lite själv om han är trött eftersom han envisas med att sitta upp så sent! det är ju ingen som tvingar honom att vara vaken efter 22! Jag har ju liksom inget val om jag ska amma! Jag MÅSTE ju vara vaken eftersom jag inte kan ligga och amma. I allafall funkar det inte än!

Önskar jag också finge ett barn som inte ville amma så ofta! Nu är vi inne på var tredje timme i allafall för det mesta, men det blir ju aldrig mer än två timmars sömn i taget, och det känns... Är så seg i huvudet och man går som i en bubbla hela tiden! Har inte lust med något alls! Är sur och vresig hela tiden och inget tålamod alls  med de större. Och jag mår ju jättedåligt över det!

Ja, det var den pausen det... amningsdags...

Ovido - Quiz & Flashcards