Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Åsa - 13 januari 2009 10:27

Har ringt på ett jobb som jag sökt idag. Det lät tyvärr inte så hoppfullt eftersom de ville att man skull ha minst två års erfarenhet av att förklara lagar och beslut i telefon. Och även om jag har ganska stor telefonvana och van att förlklara regler, så tyckte hon inte att det var riktigt samma sak. Men varför skriver de då så luddigt i ansökan! Skriv att de vill att man ska ha erfarenhet av socialtjänstlagen direkt i stället! Då slipper de ju gå igenom massa ansökningar som de inte vill ha! Förstår inte riktigt varför de inte skriver sanningen! Är det för att det ska se bättre ut? Att det ska se ut som om vem som helst kan få jobbet, fast det i själva verket är öronmärkt för mer kvalificerade människor?

Har träffat på det på andra jobb jag sökt, där det i själva verket varit klart i princip redan innan annonsen kommit ut till allmänheten. Tycker det är fel! Har till och med blivit nekad att söka ett jobb pga att jag inte hade annat än timanställning (tror mer på att det berodde på att jag hade mer utbildning än den som fick jobbet...). 

Det verkar inte vara meningen att jag ska få något annat jobb! Jag får väl helt enkelt köpa en Triss, för där verkar det ju vara mer rättvist vem som vinner - där bestämmer slumpen.... (förhoppningsvis), och hoppas på storvinst så jag klarar mig ekonomiskt och sen jobbad de pass som jag kan ta utan att ställa till "problem" för alla andra! Är rädd att det inte blir många med tanke på hur sambon jobbar! Vi kan ju inte gärna lämna barnen ensamma!

Hur svårt ska de vara att få ett jobb som är dagtid egentligen!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards