Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Åsa - 10 januari 2009 15:24

Pokémontårta beställde min son till sin 5-årsdag! Hur gör man det...

Jag är inte speciellt duktig på att garnera tårtor precis! Och göra en sån figur kräver lite mer än vad jag klarar av. Men efter lite klurande så kom jag på lösningen! han fick en Pokémonbolltårta!

Med glasyr, färg och smält blockchoklad försökte jag få till bollen! Och fick faktiskt godkänt av sonen!

Sen får vi väl se vad han önskar sig för tårta nästa år... Star Wars kanske!

I fjol vet jag att han önskade sig Musse Pigg. Och jag hade formar som jag gjorde bottnar i. Tyvärr tog vi inga kort då. Det blev i allafall en Kalle Ankatårta och sen gjorde vi blå tårtor, minns jag! Tidigare har jag gjort tåg och biltårtor till födelsedagen.

Vi får väl se vad vi ska hitta på till Alvins 1-årsdag till sommaren! Kanske han har någon favogrej som man kan utgå från. Men det är ju inte bit kvar!



Ovido - Quiz & Flashcards