Alla inlägg den 2 november 2010

Av Åsa - 2 november 2010 08:20

Förra veckan ringde de från ett bemanningsföretag och ville att jag skulle komma på intervju för att bli deras "man" här i stan med omnejd. Inte så att jag tror att jag får det, men jag kan nog komma in som god tvåa om inte annat! Igen!

Faller på målsnöret på grund av att jag inte har så mycket erfarenheter inom branschen, vilket inte är första gången!

Sen har jag eventuellt en till intervju på gång. Fast det är praktik först...

Men det är på ett bokförlag! Helt otroligt! Snacka om att komma till himmelriket...

Men jag ska inte ha för höga förväntningar! För det första är det ju en intervju först! Sen kanske det inte alls är som jag föreställt mig! Inte vet jag riktigt vad det är jag ska göra heller. Uppdatera hemsidan och lite administration av det jag förstått...

Men spännande är det!

Tänk om jag blir gift och får jobb samtidigt! Helt sanslöst!

Kan man ha sånn tur!

Angående bröllopet så har våra föräldrar nu bestämmt att vi ska ha vin till maten, vi tar in en cateringfirma som fixar potatisgratängerna och ett konditori som grejar tårtorna... Men det blir inte marsipan, som tur är, utan något budapestliknande... vilket inte är så mycket bättre tycker jag, men det är väl bäst att låta dom få som dom vill... Jag kan ju göra en egen bröllopstårta till familjen en annan dag!

Och han ska fortfarande på svensexa...

Och det är klart att det han ska få ha det... men jag då? Är det inte lika viktigt att fira MITT bröllop också? Eller är det bara hans? Och jag är mest avundsjuk på att han får sova på hotell! En hel natts ostörd sömn! Vilken lyx!

Är det någon som kan förstå det? För han gör det sannerligen inte...


Och inga bilder nu heller... förbaskade dator!

Ovido - Quiz & Flashcards