Direktlänk till inlägg 18 juli 2009

Redo för en lång dag...

Av Åsa - 18 juli 2009 10:06

I morgon är det dags för 1-årskalas!

Tänkte bjuda på en liten buffé.

Det blir potatissallad, rostbiff, kalkon, kycklingklubbor, sallad, kantarellpaj och ev  lite pommes till de mindre. Och lite frukt och grönsaker och bröd förstås.

Efter blir det jordgubbstårta och jordgubbscheesckake på kladdkakebotten.

Tänkte förbereda så mycket som möjligt i dag.

Vi ska sitta på vår altan är det tänkt, så jag hoppas att det inte blir kallt och regnigt. Vi har fått upp taket, men inget staket, och har bara ett par fönster upp provisoriskt.


Sen är det ju om jag orkar med allt också.

Jag är ju nämligen gravid igen. Är i v 13, så det börjar att lätta lite, men jag har mått jättedåligt.

Känns nervöst. Hur kommer det att bli att ha två så tätt?

Det blir ju bara 1½ år mellan de minsta!

Det ska väl lösa sig på något sätt. Och det är ju en bit kvar tills vi får vår familjemedlem, men det bli ju en omställning så klart det också.

Och vägen dit...

Hur kommer det att gå med min rygg denna gång. Hade ju jätteproblem förra gången! Har känt av det lite, speciellt när jag jobbat, och det är samma som sist - höger sida av ryggen och antagligen ischiasnerven som kommer i kläm. Och det gör jätteont när det hugger till!

Vill så gärna kunna jobba halvtid som jag tänkt!

Försöker tänka på att sträcka ut, sitta rätt och allt sånt, men när jag mått så illa så orkar man bara inte. Och kanske är det just därför jag får ont så tidigt också!

Ja, ja, det är som det är.

Nu får jag sätta fart om jag ska hinna med allt i dag!

Tur man har en sån bra sambo!

Han är bara bäst trots sina brister och fel!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 december 2010 20:49

så funkar det att lägga upp bilder igen. Det var tack o lov inget fel på min dator utan det är antagligen någon inställning på webbläsaren som krånglar. Två datanissar har jag frågat och ingen vet varför... Men struntsamma, med en annan läsare ska ...

Av Åsa - 28 november 2010 15:11

Och dagen blev lyckad trots allt! Kanske just därför att jag inte förväntade mig något speciellt! Men å andra sidan att få gifta sig med den man älskar kan ju aldrig bli fel! Båda var vi rörda till tårar när vi gav varandra löftena! Vi tog kort u...

Av Åsa - 26 november 2010 19:11

...gäller det! Idag har jag klippt mig och provsminkat mig och sambon har varit med och kollat in var vi ska ta bilder. Jag har skrivit ut de sista festprogrammen och vi har varit och dukat. Nu hoppas jag att vi inte glömt något! Nervositeten h...

Av Åsa - 25 november 2010 20:25

Ja, nu är det snart dags! Klänning är fixad (har gått ner för mycket i vikt så vi fick sy på axelband1) och hänger hos min syster, maten är på gång, blombuketten beställd, fotograf fixad (sambons kompis), festprogrammen är nästan klara (bläcket i s...

Av Åsa - 17 november 2010 19:42

...eller ja... nästan ensam. Min stora lilla kille är hemma. Minstingen är hos mina föräldrar (ett kvarter bort) och den andra minstingen är hos farmor. Snällt gjort av sambon att fixa barnvakt när han är på svensexa!  Även om jag nu får (förhopp...

Ovido - Quiz & Flashcards